Home  /   Portfolio

Gloednieuwe branding voor digitale transformatie van Alfapass

Alfapass is een organisatie die voor een digitale transformatie stond. Van een fysiek product evolueren ze naar een digitale provider die de identificatie en authentificatie van identiteiten zowel fysiek als digitaal mogelijk maakt. Ze zijn innoverend en ontwikkelen nieuwe producten en manieren om een identiteit te kunnen garanderen binnen complexe sectoren als havens. 

Omdat het werkveld van Alfapass vrij complex is, werd via de strategische brainstrom dieper ingegaan op deze boeiende wereld van identiteiten. Hieruit bleek dat hun huidige branding niet meer matchte met hun waarden en aanbod van innoverende producten. 

We gingen vol enthousiasme van start aan het brand design van het nieuwe logo. Er werden 2 concepten voorgesteld, beiden met een andere klemtoon.

Er werd gekozen voor een standvastig logo waarin er kleine verwijzingen verborgen zitten in het woordwerk. Zo staat de A voor de perimeter waarin een persoon zich kan begeven en zie je enkele vergrootglazen die verwerkt zijn in zowel de a als p in het logo. Deze vergrootglazen representeren de hoge veiligheidsgraad van het product, waarbij identiteiten op verschillende manieren gecontroleerd kunnen worden. 

Diensten

Wil jij van jouw bedrijf ook een uniek en herkenbaar merk maken en je producten of diensten die visibiliteit geven die ze verdienen? Neem gerust contact met ons op en dan kijken we samen hoe we jouw branding kunnen aanpakken!
 
Hulp nodig bij het opbouwen van jouw identiteit?
Wij begeleiden je graag van A tot Z.

Nieuws

Easybranding werd overgenomen

Easybranding was ‘born to brand’. Al krijg je vanaf nu ‘a brand new feeling’. Op 1 juni 2022 werden alle activiteiten van Easybranding overgenomen door Hummingbirds uit Kortrijk.

Lees nieuwsbericht