Het nieuwe biermerk Grailee’s staat voor een uniek tarwebier met een verfrissende smaak. Achter de lancering gaat een bijzonder marketingverhaal schuil dankzij de unieke merkpositionering door Easybranding.
Een verfrissend tarwebier
Het verhaal van Grailee’s begint bij Koen en Charlotte De Staercke. Vader en dochter, beiden gepassioneerd door het ondernemerschap, begonnen samen hun avontuur in de bierwereld.
Koen, die reeds jaren actief is in de drankensector en als adviseur werkt voor grote brouwerijen, bouwde heel wat vakkennis en marketingervaring op. Charlotte heeft met haar economische studies en enkele jaren werkervaring de perfecte bagage voor deze nieuwe uitdaging. Het entrepreneurship zit beiden duidelijk in het bloed.
Koen en Charlotte lieten zich inspireren door het populaire Duits tarwebier of Weizenbier, licht Koen toe: ‘Ik vond het jammer dat het Duits tarwebier overal ter wereld te verkrijgen was, behalve in België. Vooral omdat het een zomerbier is dat vele consumenten aanspreekt.’
Daarom creëerden we een tarwebier, laag in alcoholgehalte op basis van vier natuurlijke ingrediënten. Bovendien wordt dit op en top Belgisch product gebrouwen door The Brew Society in Heule.’
Explorer = fun
Gepassioneerd door de markt, de sector en de consumentvoorkeur twijfelden ze dan ook geen moment om hun nieuwe product op de markt te brengen. Ze deden hiervoor een beroep op Easybranding die hen een merktest met doelgerichte vragen voorlegde. Zo konden ze snel en efficiënt hun unieke merkidentiteit bepalen via archetypes.
Het brand archetype van Grailee’s kwam uit op de ‘explorer’. Avontuurlijk en klaar om de wereld te veroveren: een archetype dat nauw aansluit bij de persoonlijkheid van de oprichters. Koen raadt de merktest dan ook aan elke ondernemer aan:
Werken met archetypes is bijzonder omdat je het ook meteen kunt linken aan je eigen persoonlijkheid. Tenslotte zal je ook een eigen verhaal vertellen via social media. Wanneer de brand identity samenvalt met je eigen identiteit, heb je de perfecte match.
Op avontuur
Grailee’s is een prachtige blend geworden van het beste wat de bier-, marketing- en grafische sector te bieden heeft en Koen is dan ook trots op het resultaat: ‘Charlotte is de drijvende kracht achter het consumentenperspectief gecombineerd met mijn product- en marktkennis én de sterke merkpositionering en uitwerking door Easybranding.’
De duidelijke branding en positionering is uniek binnen het bierlandschap. Koen en Charlotte hebben alle tools in handen om hun bier op de kaart te zetten. Explore life met Grailee’s in een hippe zomer- of strandbar.
Benieuwd naar jouw eigen archetype?
Aarzel niet en contacteer ons voor een gratis merktest en krijg inzicht in jouw ideale positionering. Benieuwd naar de volledige uitwerking van Grailee’s? Bekijk dan de uitgebreide case.