“Leg de lat op jouw hoogte”. Het is een zin die te lezen valt op de gloednieuwe website van Paraat Logopedie en bovendien van toepassing was tijdens de samenwerking met Easybranding. Logopedisten Ingrid Michaux en Ingrid Verreth hadden een duidelijk doel voor ogen: een stijlvolle website ontwikkelen die hun brede doelgroep aanspreekt en voor een grotere zichtbaarheid zorgt.
Een samenwerkingsverband met gebundelde expertise
Ruim 25 jaar geleden startten Michaux en Verreth hun logopedie loopbaan in eenzelfde groepspraktijk. Daar leerden ze elkaars waarden, kennis en inzet appreciëren. Later schoolden de dames zich bij in verschillende domeinen én bouwden ze elk afzonderlijk een eigen praktijk uit. Maar 2020 bracht verandering met zich mee. De logopedisten beslisten hun expertise te bundelen en in te zetten in een nieuw samenwerkingsverband: Paraat Logopedie. “Wij richten ons op personen met geheel verschillende problemen. Het leek ons dan ook niet eenvoudig om die diverse doelgroepen samen te brengen en ervoor te zorgen dat ze zich aangesproken zouden voelen. Met andere woorden: al snel werd duidelijk dat we een gespecialiseerd team nodig hadden om ons bij te staan”, vertelt Michaux.
Een mooie verzoening tussen de sociale sector en de commerciële wereld
Heb je geen sterke online presence – die het juiste doelpubliek aanspreekt -, dan loop je het risico te verdrinken in een zee van collega’s. “Het promoten van je diensten gebeurt vandaag de dag op een geheel andere manier dan vroeger. 25 jaar geleden gingen we langs bij verscheidene artsen, stelden we ons voor en gaven we hen een visitekaartje. Vandaag de dag is het internet dé manier om mensen aan te spreken, anders word je als organisatie onzichtbaar. Dat laatste wilden we absoluut vermijden”, aldus Verreth.
Het promoten van je diensten gebeurt vandaag de dag op een geheel andere manier dan vroeger.
De dames achter Paraat Logopedie kwamen aankloppen met een vraag die niet zo evident te beantwoorden valt, toch wist Easybranding uiteindelijk een correct antwoord te formuleren. De samenwerking beschrijft Michaux dan ook als een mooie verzoening tussen de sociale sector en de commerciële wereld. “We hadden het gevoel dat Easybranding ons meteen kon volgen in ons verhaal. Na een paar contacten waren we er bovendien van overtuigd dat ze perfect begrepen waar we naartoe wilden met onze website. We spraken dezelfde taal, wat voor logopedisten uiteraard een belangrijk aspect vormt [lacht]”.
Een lange weg met een prachtige bestemming
“Ik heb echt het gevoel dat we een weg hebben afgelegd en niet zomaar een product op tafel hebben gegooid. Er is steeds teruggekoppeld geweest. Was er een klein meningsverschil, dan werd er een uitvoerig gesprek gestart en verliet iedereen de online meeting met een tevreden gevoel. Dat vond ik persoonlijk erg fijn”, vertelt Verreth. Daarbovenop voegt de logopediste eraan toe dat Easybranding erin slaagde het project op een non-commerciële manier aan te pakken, waardoor het verhaal van Paraat Logopedie op de gewenste manier werd weergegeven.
We hebben een weg afgelegd en niet zomaar een product op tafel gegooid.
Ook in de toekomst biedt de gloednieuwe website nog een heleboel mogelijkheden voor de dames. Iets wat vanaf moment één cruciaal was, aldus Michaux: “Onze site is in principe geen volledig afgewerkt product, maar een project in progress. Het is iets wat zal meegroeien met ons en steeds verder zal blijven evolueren. Op dit moment kozen we ervoor de huidige cliënten van nuttige informatie te voorzien. In de toekomst willen we de focus verschuiven naar vorming, webinars, enzoverder. Dus: Easybranding schonk ons een website voor het leven”.
Wil jij ook graag een unieke merkidentiteit creëren voor je bedrijf en een sterke online presence verwerven? Neem gerust contact met ons op en dan kijken we samen hoe we jouw branding kunnen aanpakken!
Hebben we je benieuwd gemaakt naar Paraat Logopedie? Ontdek hun website via www.paraatlogopedie.be of bekijk de volledige case hier.