Hendrik Maebe wilde na jaren zelfstandig ondernemerschap als elektriciën een tweede pad inslaan door Drankhalle Donckels over te nemen in Deerlijk. “Ik ben al jaren gepassioneerd door wijn, en vond het jammer dat deze winkel zou stoppen. Ik wilde nog iets anders doen en dacht, waarom niet van mijn passie mijn bijberoep maken? “
Hendrik heeft Easybranding gevraagd om hem te helpen bij het ontwikkelen van zijn gloednieuwe identiteit en website. Er werd gezamenlijk beslist om verder te gaan met de naam “Wijnhuis Hendrik”, omdat het vooral een heel persoonlijk gevoel moest geven.
Via de merkstrategie brachten we helderheid in de essentie van deze nieuwe zaak. Het concept van de passie en de wijn was geboren. We ontwierpen een nieuw logo met bijpassende huisstijl en signalisatie. En op zijn nieuwe website brachten we alles tot in detail samen.
Dit mochten we voor Hendrik realiseren in ons brandingtraject:
- Merk analyse, kernwaarden, verwachtingen klanten
- Design moodboard
- Logo concept + slogan
- Brand guidelines
- Grafisch ontwerp van visitekaartjes , briefpapier, social media header & avatars, stickers op rol, cadeaubon
- Signalisatie ontwerp van gevelspandoek en raambelettering
- Website design/ontwerp en realisatie
- Webshop connectie met ERP-pakket